۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
تعداد بازدید: ۴۶۱۷۸۶
انویدیا در جریان نمایشگاه CES ۲۰۲۲ از دو کارت گرافیک RTX ۳۰۵۰ و RTX ۳۰۹۰ Ti رونمایی کرد که ارزان قیمت‌ترین و قدرتمندترین‌های سری Ampere این شرکت را تشکیل می‌دهند. اما طبق گفته یک منبع ناشناس، یکی دیگر از پردازنده‌های گرافیکی سری RTX ۳۰۰۰ انویدیا نیز در انتظار معرفی قریب الوقوع است.
کد خبر: ۶۴۳۴

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ،منابعی که وب‌سایت Wccftech با آن‌ها صحبت کرده است ادعا می‌کنند که سومین GPU دسکتاپ جدید انویدیا به زودی در قالب یک نسخه جدید از کارت گرافیک RTX ۳۰۸۰ رونمایی می‌شود که ویدیو رم این کارت را از ۱۰ گیگابایت به ۱۲ گیگابایت (GDDR۶X) افزایش می‌دهد.

علاوه بر این ظاهراً نسخه جدید ۳۰۸۰ افزایش جزئی در تعداد هسته‌های CUDA نیز خواهد داشت و تعداد آن را به ۸۹۶۰ می‌رساند (در مقایسه با ۸۷۰۴ هسته در مدل موجود). علاوه بر چند صد هسته دیگر، پردازنده گرافیکی آپگرید شده می‌تواند با توان طراحی حرارتی ۳۵۰ وات (در مقابل ۳۲۰ وات فعلی) کار کند.

همه این اطلاعات البته شایعه بوده و نمی‌توان بر درستی آن‌ها صحه گذاشت چرا که پیش‌تر هم ادعای Wccftech مبنی بر اینکه RTX ۳۰۸۰، ۱۲ گیگابایتی برای رونمایی در CES برنامه ریزی شده است، به ۱۱ ژانویه موکول شد.

با این حال از نظر تئوری و اطلاعات کنونی می‌توان گفت که احتمالاً تا چند روز دیگر شاهد کارت گرافیک RTX ۳۰۸۰ با حافظه ۱۲ گیگابایتی خواهیم بود، اما هنوز جزئیاتی از چگونگی عرضه و قیمت آن در دسترس نیست.

جالب اینجاست که کارت گرفیک RTX ۳۰۸۰، ۱۲GB قبلاً نیز در دسامبر ۲۰۲۱ با همین مشخصات گزارش شده فعلی شایعه شده بود.

در هر صورت، اگر این مدل وارد بازار شود، به نظر می‌رسد که انویدیا آن را به‌عنوان RTX ۳۰۸۰، ۱۲ گیگابایتی راه‌اندازی کند، نه به‌عنوان RTX ۳۰۸۰ Super؛ چراکه هم اکنون کارت گرافیک RTX ۳۰۸۰ Ti برای این سری وجود دارد و وضعیت نام‌گذاری اخیر این شرکت خصوصاً در سری RTX ۳۰۹۰ این موضوع را نشان می‌دهد. /شهر سخت افزار

برچسب ها: کارت گرافیک وب سایت
ارسال نظر
آخرین اخبار